ご利用企業様向け利用規約

本利用規約(以下「本規約」といいます。)には、株式会社EventHub(以下「当社」といいます。)の提供するEventHubのサービスのご利用にあたり、お客様の皆様に遵守していただかなければならない事項及び当社とお客様の皆様との間の権利義務関係が定められております。当該サービスをお客様としてご利用になる方は、本規約に同意する前に、必ず全文お読み下さいますようお願い致します。

 

第1条 適用

1. 本規約は、本サービス(第2条に定義)の利用に関する当社とお客様(第2条に定義)との間の権利義務関係を定めることを目的とし、お客様と当社の間の本サービスの利用に関わる一切の関係に適用されます。
2. 当社が当社ウェブサイト(第2条に定義)上で随時掲載する本サービスに関するルール、諸規定等(プライバシーポリシーを含む https://eventhub.jp/privacy/​​)は本規約の一部を構成するものとします。

 

第2条 定義

本規約において使用する以下の用語は各々以下に定める意味を有するものとします。

 (1) 「EventHub」とは、当社が提供する、イベントの管理、イベント参加者等間のネットワーキング、商談等のためのマッチングツール、お客様の開催するイベントのチケット販売プラットフォームサービス(理由の如何を問わず名称内容が変更された場合は、当該変更後のものを含みます。)を意味します。
 (2) 「イベント参加者等」とは、第4条において定義された「イベント参加者等」を意味します。
 (3) 「知的財産権」とは、著作権、特許権、実用新案権、商標権、意匠権その他の知的財産権(それらの権利を取得し、又はそれらの権利につき登録等を出願する権利を含みます。)を意味します。
 (4) 「当社ウェブサイト」とは、そのドメインが「eventhub.jp」である当社が運営するウェブサイト(理由の如何を問わず当社のウェブサイトのドメイン又は内容が変更された場合は、当該変更後のウェブサイトを含みます。)を意味します。
 (5) 「登録希望者」とは、第3条において定義された「登録希望者」を意味します。
 (6) 「登録情報」とは、第3条において定義された「登録情報」を意味します。
 (7) 「お客様」とは、第3条に基づき本サービスの利用者としての登録がなされた個人又は法人を意味します。
 (8) 「本サービス」とは、EventHubを、お客様が主催する特定のイベントにおいて提供するサービスを意味します。
 (9) 「利用契約」とは、第3条第4項に定義される「利用契約」を意味します。
 (10) 「チケット」とは、EventHubで作成されたイベントに参加することを可能にする電子媒体、もしくはそれを印刷した媒体をいいます。

 

第3条 登録

1. 本サービスの利用を希望する者(以下「登録希望者」といいます。)は、本規約を遵守することに同意し、かつ当社の定める一定の情報(以下「登録情報」といいます。)を当社の定める方法で当社に提供することにより、当社に対し、本サービスの利用の登録を申請することができます。
2. 登録の申請は必ず本サービスを利用する個人又は法人自身が行わなければならず、原則として代理人による登録申請は認められません。また、登録希望者は、登録の申請にあたり、真実、正確かつ最新の情報を当社に提供しなければなりません。
3. 当社は、第1項に基づき登録を申請した者が、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、登録を拒否することがあります。

 (1)本規約に違反するおそれがあると当社が判断した場合
 (2)当社に提供された登録情報の全部又は一部につき虚偽、誤記又は記載漏れがあった場合
 (3)本サービスを、本サービスと同一又は類似のサービスであると当社が判断するサービスの開発、運営その他これに関連する行為並びにこれらの行為のための調査目的で利用しようとしていると当社が判断した場合
 (4)過去に本サービスの利用の登録を取り消された者である場合
 (5)未成年者、成年被後見人、被保佐人又は被補助人のいずれかであり、法定代理人、後見人、保佐人又は補助人の同意等を得ていなかった場合
 (6)反社会的勢力等(暴力団、暴力団員、右翼団体、反社会的勢力、その他これに準ずる者を意味します。以下同じ。)である、又は資金提供その他を通じて反社会的勢力等の維持、運営若しくは経営に協力若しくは関与する等反社会的勢力等との何らかの交流若しくは関与を行っていると当社が判断した場合
 (7)その他、当社が登録を適当でないと判断した場合

4. 当社は、前項その他当社の基準に従って、登録希望者の登録の可否を判断し、当社が登録を認める場合にはその旨を登録希望者に通知します。かかる通知により登録希望者のお客様としての登録は完了し、本規約の諸規定に従った本サービスの利用にかかる契約(以下「利用契約」といいます。)がお客様と当社の間に成立します。
5. お客様は、登録情報に変更があった場合は、遅滞なく、当社の定める方法により、当該変更事項を当社に通知し、当社から要求された資料を提出するものとします。

 

第4条 本サービスの利用

1. 本サービスは、お客様自身が主催するイベントの参加者又は出展者(以下「イベント参加者等」といいます。)がこれらの者との間でネットワーキング、商談等の目的でEventHubを利用するため、並びにイベント(オンラインのものを含む)の主催及び運営を行うために当社がお客様に対して提供するサービスです。
2. イベント参加者等が当社の別途定めるイベント参加者等向けの利用規約(https://eventhub.jp/terms-of-service/)に同意した時点でEventHubの利用申し込みが完了し、イベント参加者等はEventHubを利用することができるものとします。
3. 前項によりお客様が当社に対しイベント参加者等の電子メールアドレス等の連絡先を提供するに当たっては、お客様が自らの責任と費用で予め当該イベント参加者等の同意を得ておくものとします。当該提供その他本サービス又はEventHubの利用に際して、イベント参加者等その他の第三者との間で紛争が生じた場合には、お客様は直ちにその内容を当社に通知し、お客様の費用と責任において当該クレーム又は紛争を処理するとともに、当社に損害が生じた場合には当社に対しその損害を賠償するものとします。

 

第5条 イベント並びにチケットの提供及びキャンセル

1. お客様は、当社所定の方法により、EventHubを通じてイベントの作成を申請することができます。当社は、申請されたイベントが、当社が別途定める基準を満たしているか審査するものとします。
2. イベントが審査に通過した場合、お客様はイベントの内容に従い、イベント参加者に対し、自らの責任で当該イベントのチケットを販売し、当該イベントを提供するものとします。チケットの売買契約はお客様とイベント参加者等の間で成立し、当社はチケットの売買の当事者となるものではありません。
3. 当社は、イベントが当社が別途定める基準を満たしていないと判断した場合、当該イベントの作成にかかる申請の拒否、当該イベント又は当該イベントにかかるウェブページの削除、その他の必要な措置を行うことができるものとします。イベントが削除された場合、チケットを購入したイベント参加者等に対して購入代金の全額の払戻しがなされるものとし、お客様は、当社が定める払戻しにかかる手数料を負担するものとします。当社は、本項に基づき当社が行った行為によりお客様に生じた損害について一切の責任を負いません。
4. お客様は、当社及びイベント参加者等との間で別途合意のない限り、イベント及びチケットの売買契約を解約及びキャンセルできないものとします。
5. お客様は、参加者に提供するイベントに法令及び契約違反その他の問題があった場合や、それによりイベント参加者等からのクレーム等が生じた場合は、自己の責任と費用でイベント参加者等に誠実に対応するものとします。但し、当社は、当社の判断により、お客様に対する事前の通知なく、イベント参加者等からのクレーム等に対し、お客様に代わり対応できるものとします。なお、当社は、当該対応に要した費用をお客様に請求することができるものとし、お客様は、これを直ちに補償することにつき予め承諾するものとします。
6. お客様が、本サービス上にて公開したイベントをその終了前に中止する場合、当社所定の方法により当該イベントのキャンセル手続を行うものとします。お客様が当該イベントのキャンセル手続を行った場合、チケットを購入したイベント参加者等に対して購入代金の全額の払戻しがなされるものとし、お客様は、当社が定める払戻しにかかる手数料を負担するものとします。

 

第6条 料金及び支払方法

1. お客様は、本サービス利用の対価として、当社が別途定める利用料金を負担するものとします。
2. 利用開始日が1日~15日の場合の利用料金は、利用開始月末日に締めて請求書を発行します。利用開始日の属する月の翌月以降の支払いについては、毎月末日に締めて請求書を発行します。
3. 利用開始日が16日~31日の場合の利用料金は、利用開始月翌月末日に締めて請求書を発行します。利用開始日の属する月の翌月以降の支払いについては、毎月末日に締めて請求書を発行します。
4. お客様は利用料金を請求書発行日から1か月以内に当社の指定する方法で当社に支払うものとします。(販売代理店が存在する場合は、購入申込書で指定した販売代理店が指定する方法で、販売代理店へ支払うものとします。)振込手数料その他支払に必要な費用はお客様の負担とします。
5. お客様が利用料金の支払を遅滞した場合、お客様は年14.6%の割合による遅延損害金を当社に支払うものとします。
6. イベント参加者等が本サービスを利用してクレジットカード決済によりお客様からチケットを購入する際、当社は、お客様を代理して売上代金を受領することができるものとし、お客様は当社が売上代金の代理受領を行うことにつき予め承諾するものとします。当社は、代理受領したチケットの販売代金から、第1項に定める利用料金に充当することができ、相殺した金額をお客様に支払うものとします。

 

第7条 ユーザーIDの管理

1. お客様は、自己の責任において、本サービスにかかるユーザーID及びパスワード(以下「ID等」といいます。)を管理及び保管するものとし、これを第三者に利用させたり、貸与、譲渡、名義変更、売買等をしてはならないものとします。
2. ID等の管理不十分、使用上の過誤、第三者の使用等による損害の責任はお客様が負うものとし、当社は一切の責任を負いません。
3. お客様は、ID等が盗まれ、又は第三者に使用されていることが判明した場合には、直ちにその旨を当社に通知するとともに、当社からの指示に従うものとします。

 

第8条 禁止行為

お客様は、本サービスの利用にあたり、以下の各号のいずれかに該当する行為をしてはなりません。

 (1)当社、イベント参加者等又は他のお客様、その他の第三者の知的財産権、肖像権、プライバシーの権利、名誉、その他の権利又は利益を侵害する行為(かかる侵害を直接又は間接に惹起する行為を含みます。)
 (2)犯罪行為に関連する行為又は公序良俗に反する行為
 (3)法令又は当社若しくはお客様が所属する業界団体の内部規則に違反する行為
 (4)本サービスに関し利用しうる情報を改ざんする行為
 (5)本サービスと同一又は類似するサービスと当社が判断するサービスの開発、運営その他これに関連する行為並びにこれらの行為のための調査目的で本サービスを利用する行為
 (6)当社による本サービスの運営を妨害するおそれのある行為
 (7)その他、当社が不適切と判断する行為

 

第9条 本サービスの停止等

1. 当社は、以下のいずれかに該当する場合には、お客様に事前に通知することなく、本サービスの利用の全部又は一部を停止又は中断することができるものとします。ただし停止期間が長期間にわたる場合はなるべく事前に伝えるよう努め、又は事後にお客様に通知することとします。
 (1)本サービスに係るコンピューター・システムの点検又は保守作業を定期的又は緊急に行う場合
 (2)コンピューター、通信回線等が事故により停止した場合
 (3)火災、停電、天災地変などの不可抗力により本サービスの運営ができなくなった場合
 (4)その他、当社が停止又は中断を必要と判断した場合

2. 当社は、当社の都合により、本サービスの提供を終了することができます。この場合、当社はお客様に事前に通知するものとします。
3. 当社は、本条に基づき当社が行った措置に基づきお客様に生じた損害について一切の責任を負いません。

 

第10条 設備の負担等

1. 本サービスの提供を受けるために必要な、コンピューター、ソフトウェアその他の機器、通信回線その他の通信環境等の準備及び維持は、お客様の費用と責任において行うものとします。
2. お客様は自己の本サービスの利用環境に応じて、コンピューター・ウィルスの感染の防止、不正アクセス及び情報漏洩の防止等のセキュリティ対策を自らの費用と責任において講じるものとします。

 

第11条 権利帰属

1. 当社ウェブサイト、本サービス及びEventHubに関する所有権及び知的財産権は全て当社又は当社にライセンスを許諾している者に帰属しており、本規約に定める登録に基づく本サービスの利用許諾は、本規約において明示されているものを除き、当社ウェブサイト、本サービス又はEventHubに関する当社又は当社にライセンスを許諾している者の知的財産権の譲渡又は使用許諾を意味するものではありません。お客様は、いかなる理由によっても当社又は当社にライセンスを許諾している者の知的財産権を侵害するおそれのある行為(逆アセンブル、逆コンパイル、リバースエンジニアリングを含みますが、これに限定されません。)をしないものとします。
2. 当社はイベント参加者等によるEventHubの利用及びお客様による本サービスの利用を介して当社が取得した、チャット内容、チャット回数、チャット履歴、プロフィール閲覧、お気に入り履歴その他の一切の情報(以下「当社取得情報」といいます。)を当社プライバシーポリシー(https://eventhub.jp/terms-of-service/)の利用目的に従った方法で利用できるものとします。また、お客様は基礎的なアクセス情報を管理画面からいつでも閲覧することができるものとします。当社は、かかる利用のほか、統計的な分析、サービスを改良するため及び広告に利用する目的で、当社取得情報を含む当社がEventHubの利用又は本サービスの利用に関し取得した一切の情報をデータ化することができるものとし、これらをお客様と共有できることとします。当社は、データ化した情報を当社の裁量で特定の個人を特定しない方法で利用でき、当社が目的達成のため必要と判断した第三者と共有することができるものとします。
3. 当社は、当社取得情報を運営上一定期間保存していた場合であっても、かかる情報を保存する義務を負うものではありません。

 

第12条 登録取消等

1. 当社は、お客様が、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、事前に通知又は催告することなく、当該お客様について本サービスの利用を一時的に停止し、又はお客様としての登録を取り消すことができます。
 (1)第6条に定める利用料金の支払いを遅滞した場合 その他本規約のいずれかの条項に違反した場合
 (2)登録情報に虚偽の事実があることが判明した場合
 (3)当社、イベント参加者等、他のお客様、その他の第三者に損害を生じさせるおそれのある目的又は方法で本サービスを利用した、又は利用しようとした場合
 (4)手段の如何を問わず、本サービスの運営を妨害した場合
 (5)支払停止若しくは支払不能となり、又は破産手続開始、民事再生手続開始、会社更生手続開始、特別清算開始若しくはこれらに類する手続の開始の申立てがあった場合
 (6)自ら振出し、若しくは引受けた手形若しくは小切手につき、不渡りの処分を受けた場合、又は手形交換所の取引停止処分その他これに類する措置を受けたとき
 (7)差押、仮差押、仮処分、強制執行又は競売の申立てがあった場合
 (8)租税公課の滞納処分を受けた場合
 (9)死亡した場合又は後見開始、保佐開始若しくは補助開始の審判を受けた場合
 (10)6ヶ月以上本サービスの利用がなく、当社からの連絡に対して応答がない場合
 (11)第3条第3項各号に該当する場合
 (12)その他、当社がお客様としての登録の継続を適当でないと判断した場合

2. 前項各号のいずれかの事由に該当した場合、お客様は、当社に対して負っている債務の一切について当然に期限の利益を失い、直ちに当社に対して全ての債務の支払を行わなければなりません。
3. 当社は、30日前までに当社所定の方法で相手方に通知することにより、お客様の登録を取り消すことができます。
当社は、本条に基づき当社が行った行為によりお客様に生じた損害について一切の責任を負いません。
4. 本条に基づきお客様の登録が取り消された場合、お客様は、当社の指示に基づき、当社から提供を受けた本サービスに関連するソフトウェア、マニュアルその他の物につき、返還、廃棄その他の処分を行うものとします。

 

第13条 保証の否認及び免責

1. 当社は、本サービス及びEventHubにつき如何なる保証も行うものではありません。本サービス及びEventHubは現状有姿で提供されるものであり、当社は本サービス及びEventHubについて、特定の目的への適合性、商業的有用性、完全性、継続性等を含め、一切保証を致しません。
2. お客様が当社から直接又は間接に、本サービス、EventHub、当社ウェブサイト、本サービスの他のお客様その他の事項に関する何らかの情報を得た場合であっても、当社はお客様に対し本規約において規定されている内容を超えて如何なる保証も行うものではありません。
3. お客様は、本サービスを利用することが、お客様に適用のある法令、業界団体の内部規則等に違反するか否かを自己の責任と費用に基づいて調査するものとし、当社は、お客様による本サービスの利用が、お客様に適用のある法令、業界団体の内部規則等に適合することを何ら保証するものではありません。
4. 本サービス又は当社ウェブサイトに関連してお客様とイベント参加者等、他のお客様、その他の第三者との間において生じた取引、連絡、紛争等については、お客様の責任において処理及び解決するものとし、当社はかかる事項について一切責任を負いません。
5. 当社は、当社による本サービスの提供の中断、停止、終了、利用不能又は変更、お客様のメッセージ又は情報の削除又は消失、お客様の登録の取消、本サービスの利用によるデータの消失又は機器の故障若しくは損傷、その他本サービスに関連してお客様が被った損害につき、賠償する責任を一切負わないものとします。
6. 当社ウェブサイトから他のウェブサイトへのリンク又は他のウェブサイトから当社ウェブサイトへのリンクが提供されている場合でも、当社は、当社ウェブサイト以外のウェブサイト及びそこから得られる情報に関して如何なる理由に基づいても一切の責任を負わないものとします。
7. 当社は、本サービスに関連してお客様が被った損害について、一切賠償の責任を負いません。消費者契約法の適用その他の理由により当社がお客様に対して損害賠償責任を負う場合においても、当社の賠償責任は、損害の事由が生じた時点から遡って過去6ヶ月間にお客様から現実に受領した本サービスの利用料金の総額を上限とします。

 

第14条 ユーザーの賠償等の責任

1. お客様は、本規約に違反することにより、又は本サービスの利用に関連して当社に損害を与えた場合、当社に対しその損害を賠償しなければなりません。
2. お客様が、本サービス又はEventHubに関連してイベント参加者等、他のお客様、その他の第三者からクレームを受け又はそれらの者との間で紛争を生じた場合には、直ちにその内容を当社に通知するとともに、お客様の費用と責任において当該クレーム又は紛争を処理し、当社からの要請に基づき、その経過及び結果を当社に報告するものとします。
3. お客様による本サービスの利用に関連して、当社が、イベント参加者等、他のお客様、その他の第三者から権利侵害その他の理由により何らかの請求を受けた場合は、お客様は当該請求に基づき当社が当該第三者に支払を余儀なくされた金額を賠償しなければなりません。ただし、当該請求について当社の責に帰すべきがある場合は、この限りではありません。
4. お客様が代理店の場合には、お客様は、実際に本サービスを利用する者(以下「エンドユーザー」といいます。)が本規約に同意していることを表明し、保証するものとします。エンドユーザーが本規約に違反した場合の賠償及び責任等はお客様が負担するものとします。

 

第15条 秘密保持

1. 本規約において「秘密情報」とは、利用契約又は本サービスに関連して、お客様が、当社より書面、口頭若しくは記録媒体等により提供若しくは開示されたか、又は知り得た、当社の技術、営業、業務、財務、組織、その他の事項に関する全ての情報を意味します。但し、(1)当社から提供若しくは開示がなされたとき又は知得したときに、既に一般に公知となっていた、又は既に知得していたもの、(2)当社から提供若しくは開示又は知得した後、自己の責めに帰せざる事由により刊行物その他により公知となったもの、(3)提供又は開示の権限のある第三者から秘密保持義務を負わされることなく適法に取得したもの、(4)秘密情報によることなく単独で開発したもの、(5)当社から秘密保持の必要なき旨書面で確認されたものについては、秘密情報から除外するものとします。
2. お客様は、秘密情報を本サービスの利用の目的のみに利用するとともに、当社の書面による承諾なしに第三者に当社の秘密情報を提供、開示又は漏洩しないものとします。
3. 第2項の定めに拘わらず、お客様は、法律、裁判所又は政府機関の命令、要求又は要請に基づき、秘密情報を開示することができます。但し、当該命令、要求又は要請があった場合、速やかにその旨を当社に通知しなければなりません。
お客様は、秘密情報を記載した文書又は磁気記録媒体等を複製する場合には、事前に当社の書面による承諾を得ることとし、複製物の管理については第2項に準じて厳重に行うものとします。
4. お客様は、当社から求められた場合にはいつでも、遅滞なく、当社の指示に従い、秘密情報並びに秘密情報を記載又は包含した書面その他の記録媒体物及びその全ての複製物を返却又は廃棄しなければなりません。

 

第16条 公開

当社は、本サービス又はEventHubの利用実績の公表、広告宣伝及び利用促進等の目的に必要な範囲で、当社ウェブサイト、ソーシャル・ネットワーキング・サービス、放送、出版その他の媒体において、お客様の社名、利用事例その他のお客様又はイベント参加者等の利用状況の全部もしくは一部を公表することができ、お客様は当該公表にあらかじめ同意するものとします。

 

第17条 有効期間

利用契約は、お客様について第3条に基づく登録が完了した日に効力を生じ、当該お客様の登録が取り消された日又は本サービスの提供が終了した日のいずれか早い日まで、当社とお客様との間で有効に存続するものとします。

 

第18条 本規約等の変更

1. 当社は、本サービス又はEventHubの内容を自由に変更できるものとします。
2. 当社は、本規約(当社ウェブサイトに掲載する本サービスに関するルール、諸規定等を含みます。以下本項において同じ。)を変更できるものとします。当社は、本規約を変更​する場合には、変更の内容及び変更の効力発生時期を、当該効力発生時期までに当社サービスサイト(https://eventhub.jp/terms-of-service-customer/)にて告知するものとします。告知された効力発生時期以降に 当社は、本規約を変更した場合には、当社サービスサイト(https://eventhub.jp/terms-of-service-customer/)にて一定期間、開示いたします。お客様が本サービスを利用した場合又は当社の定める期間内に登録取消の手続をとらなかった場合には、お客様は、本規約の変更に同意したものとみなします。

 

第19条 連絡/通知

本サービスに関する問い合わせその他お客様から当社に対する連絡又は通知、及び本規約の変更に関する通知その他当社からお客様に対する連絡又は通知は、当社の定める方法で行うものとします。

 

第20条 本規約の譲渡等

1. お客様は、当社の書面による事前の承諾なく、利用契約上の地位又は本規約に基づく権利若しくは義務につき、第三者に対し、譲渡、移転、担保設定、その他の処分をすることはできません。
2. 当社は本サービスにかかる事業を第三者に譲渡(事業譲渡、会社分割その他態様の如何を問わないものとします。)した場合には、当該譲渡に伴い利用契約上の地位、本規約に基づく権利及び義務並びにお客様の登録情報その他の顧客情報を当該譲渡の譲受人に譲渡することができるものとし、お客様は、かかる譲渡につき本項において予め同意したものとします。

 

第21条 完全合意

本規約は、本規約に含まれる事項に関する当社とお客様との完全な合意を構成し、口頭又は書面を問わず、本規約に含まれる事項に関する当社とお客様との事前の合意、表明及び了解に優先します。

 

第22条 分離可能性

本規約のいずれかの条項又はその一部が、消費者契約法その他の法令等により無効又は執行不能と判断された場合であっても、本規約の残りの規定及び一部が無効又は執行不能と判断された規定の残りの部分は、継続して完全に効力を有し、当社及びお客様は、当該無効若しくは執行不能の条項又は部分を適法とし、執行力を持たせるために必要な範囲で修正し、当該無効若しくは執行不能な条項又は部分の趣旨並びに法律的及び経済的に同等の効果を確保できるように努めるものとします。

 

第23条 存続規定

第4条第3項、第5条第3項、第5項及び第6項、第6条(未払がある場合に限ります。)、第7条第2項、第9条第3項、第10条、第11条、第12条第2項、第4項及び第5 項、第13条から第16条まで、並びに第20条から第24条までの規定は利用契約の終了後も有効に存続するものとします。但し、第14条については、利用契約終了後5年間に限り存続するものとします。

 

第24条 準拠法及び管轄裁判所

本規約の準拠法は日本法とし、本規約に起因し又は関連する一切の紛争については、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

 

第25条 協議解決

当社及びお客様は、本規約に定めのない事項又は本規約の解釈に疑義が生じた場合には、互いに信義誠実の原則に従って協議の上速やかに解決を図るものとします。

 

【2021年9月21日変更】
 株式会社EventHub
 www.eventhub.jp

EventHub Co., Ltd.
EventHub Terms of Service

This Agreement is made in Japanese and translated into English. The Japanese text is the original and the English text is for reference purposes. If there is any conflict or inconsistency between these two texts, the Japanese text shall prevail, and this agreement hereby will also be governed by and construed in accordance with Japanese law.

These EventHub Terms of Service (“these Terms of Service”) prescribe the matters to be observed by you in using EventHub’s service provided by EventHub Co., Ltd. (“Company”) and the rights and obligations between the Company and you. If you will use the foregoing service as a Customer (as defined in Article 2), please make sure to read these Terms of Service carefully before agreeing to these Terms of Service.

 

Article 1 (Application)

1. The purpose of these Terms of Service is to prescribe the rights and obligations between the Company and the Customer (as defined in Article 2) in relation to the use of the Service (as defined in Article 2), and these Terms of Service apply to any and all relations between the Customer and the Company in connection with the use of the Service.

2. Any rules, regulations, and the like (including the Privacy Policy; https://eventhub.jp/privacy/) related to the Service that are posted by the Company on the Company’s Website (as defined in Article 2) as needed shall constitute a part of these Terms of Service.

 

Article 2 (Definitions)

Each of the terms used in these Terms of Service shall have the meaning set out in each of the following items.

1. “EventHub” means a platform service provided by the Company for event management, networking between the Event Participants (as defined below), as a matching tool of business deals, and selling Tickets (as defined below) of an event to be hosted by the Customer (if the name or content of EventHub is changed for whatever reason, then including EventHub after such change).

2. “Event Participant” has the meaning of “Event Participant” defined in Article 4.
3. “Intellectual Property Rights” means copyrights, patent rights, utility model rights, trademark rights, design rights, and other intellectual property rights (including rights for obtaining such rights or rights for filing applications to register such rights).
4. “Company’s Website” means the website operated by the Company having the domain of “eventhub.jp” (if the domain or content of the Company’s website is changed for whatever reason, then including the website after such change).
5. “Prospective User” has the meaning of “Prospective User” defined in Article 3.
6. “Registration Information” has the meaning of “Registration Information” defined in Article 3.
7. “Customer” means an individual or a corporation registered as a user of the Service pursuant to Article 3.
8. “Service” means the service of providing EventHub for a specific event hosted by the Customer.
9. “Service Agreement” has the meaning of “Service Agreement” defined in Article 3 Paragraph 4.
10. “Ticket” means an electronic medium created with EventHub, or a printed version thereof, which enables the user to participate in an event.

 

Article 3 (Registration)

1. A person who wishes to use the Service (“Prospective User”) may apply for registration with the Company to use the Service by agreeing to observe these Terms of Service, and providing to the Company certain information required by the Company (“Registration Information”) according to the method prescribed by the Company.
2. The application for registration must be filed by the actual individual or corporation to use the Service and, as a general rule, the application for registration by an agent is not allowed. Furthermore, a Prospective User must provide true, accurate and latest information to the Company when applying for registration.
3. The Company may refuse registration if the person who applied for registration pursuant to Paragraph 1 of this article corresponds to any of the following items:
 1.the Company determines that the person may breach these Terms of Service;
 2.all or a part of the Registration Information provided to the Company was false or erroneous, or there was missing information;
 3.the Company determines the person’s use of the Services as to develop or operate the same or resembling service, or to conduct other resembling-actions for the purpose of such, or to conduct research for the purpose mentioned above;
 4.the person’s registration for using the Service was cancelled in the past;
 5.the person is a minor, an adult ward, a person under curatorship or a person under assistance, and has not obtained the consent of his/her statutory agent, guardian, curator or assistant;
 6.the Company determines that the person corresponds to antisocial forces (referring to an organized crime group, organized crime group member, right-wing group, antisocial organization or any other person equivalent thereto; hereinafter the same), or is somehow interacting or involved with antisocial forces such as by sustaining or operating antisocial forces, or cooperating or being involved with the management of antisocial forces, through financing or otherwise; or
 7.the Company otherwise determines that it would be inappropriate to register the person.

4. The Company shall determine whether or not to register the Prospective User based on the preceding paragraph and according to other standards of the Company, and, when the Company is to permit the registration of the Prospective User, the Company shall notify the Prospective User to such effect. The registration of the Prospective User as a Customer shall be completed with the foregoing notice, and an agreement on the use of the Service pursuant to the various provisions of these Terms of Service (“Service Agreement”) will be concluded between the Customer and the Company.
5. When there is any change to the Registration Information, the Customer shall promptly notify such change to the Company according to the method prescribed by the Company, and submit any materials requested by the Company.

 

Article 4 (Use of Service)

1. The Service is a service provided by the Company to the Customer so that a participant or an exhibitor (collectively, “Event Participant”) of the event hosted by the Customer can use EventHub for networking and doing business with other Event Participants, and for the Customer to host and operate events (including online events).
2. An Event Participant’s application for using EventHub shall be completed at the time that the Event Participant agrees to the terms of use for Event Participants separately prescribed by the Company (https://eventhub.jp/terms-of-service/), and the Event Participant may thereby use EventHub.
3. When the Customer is to notify the Company of an Event Participant’s contact information such as the Event Participant’s email address, the Customer shall obtain the prior consent of the Event Participant under its own responsibility and cost burden. If a dispute arises with an Event Participant or any other third party in relation to the foregoing provision of the Event Participant’s contact information or otherwise in connection with the use of the Service or EventHub, the Customer shall immediately notify the details thereof to the Company, handle the complaint or dispute at the Customer’s cost burden and responsibility, and, if the Company consequently suffered any damage, compensate such damage suffered by the Company.

 

Article 5 (Events and Provision/Cancellation of Tickets)

1. The Customer may request the creation of an event through EventHub according to the Company’s prescribed method. The Company shall evaluate whether the requested event satisfies the standards separately prescribed by the Company.
2. When the event passes the evaluation, the Customer shall sell the Tickets of the event, under its own responsibility, to the Event Participants according to the contents of the event, and thereby provide the event to the Event Participants. The sales contract of the Tickets will be concluded between the Customer and the Event Participants, and the Company is not a party to the sale of the Tickets.
3. If the Company determines that the event fails to satisfy the standards separately prescribed by the Company, the Company may refuse the request for creating the event, delete the event or the website of the event, or take other necessary measures. When the event is deleted, the Customer shall refund the entire amount of the purchase price of the Tickets to the Event Participants that purchased the Tickets, and the Customer shall bear the refund fees prescribed by the Company. The Company shall not be liable in any for any damage suffered by the Customer due to the measures taken by the Company pursuant to this paragraph.
4. Unless a separate agreement is reached between the Company and the Event Participants, the Customer may not terminate or cancel the event and the sales contract of the Tickets.
5. If there are problems with the event to be provided to the Event Participants such as a legal violation or contract violation and a complaint is consequently filed by an Event Participant, the Customer shall deal with the Event Participant in good faith under its own responsibility and cost burden; provided, however, that the Company may, based on its own judgment, deal with the complaint filed by the Event Participant on behalf of the Customer without any prior notice to the Customer. The Company may bill the Customer for the costs required to deal with the foregoing complaint, and the Customer acknowledges in advance that it will immediately reimburse such costs.
6. When the Customer is to cancel the event posted on the Service prematurely, the Customer shall take the cancellation procedures of the event according to the Company’s prescribed method. When the Customer takes the cancellation procedures of the event, the Customer shall refund the entire amount of the purchase price of the Tickets to the Event Participants that purchased the Tickets, and the Customer shall bear the refund fees prescribed by the Company.

 

Article 6 (Service Fee and Payment Method)

1. The Customer shall pay the service fee separately prescribed by the Company as the consideration for using the Service.
2. For the service fee in cases where the start date of using the Service is the 1st to the 15th day of the month, the Company will close its books on the last day of the month in which the Customer started using the Service, and issue an invoice. For any payment on and after the month following the month to which the start date of using the Service belongs, the Company will close its books on the last day of each month, and issue an invoice.
3. For the service fee in cases where the start date of using the Service is the 16th to the 31st of the month, the Company will close its books on the last day of the month following the month in which the Customer started using the Service, and issue an invoice. For any payment on and after the month to which the start date of using the Service belongs, the Company will close its books on the last day of each month, and issue an invoice.
4. The Customer shall pay the service fee to the Company according to the method designated by the Company within one (1) month from the date of issue of the invoice. (When there is a selling agency, the service fee shall be paid to the selling agency according to the method prescribed by the selling agency in the purchase request form.) Bank charges and other fees required for the payment shall be borne by the Customer.
5. If the Customer delays payment of the service fee, the Customer shall pay to the Company delay damages at a rate of 14.6% per annum.
6. When an Event Participant is to purchase a Ticket from the Customer with a credit card payment through use of the Service, the Company may receive the credit sales on behalf of the Customer, and the Customer acknowledges in advance that the Company may receive such credit sales on behalf of the Customer. The Company may allocate the credit sales of the Ticket received on behalf of the Customer to the service fee prescribed in Paragraph 1 of this article, and shall pay the balance thereof to the Customer.

 

Article 7 (Management of User ID)

1. The Customer shall manage and store the user ID and the password (“ID, etc.”) of the Service under its own responsibility, and must not allow a third party to use the ID, etc., or lease, assign, transfer, or trade the ID, etc.
2. The Company shall be liable for any damage resulting from the insufficient management, erroneous use, or third-party use of the ID, etc., and the Company shall not be liable in any way therefor.
3. If it is discovered that the ID, etc. has been stolen or is being used by a third party, the Customer shall immediately notify the Company to such effect, and follow any instructions given by the Company.

 

Article 8 (Prohibited Acts)

The Customer must not conduct any of the following acts in using the Service:
 1.act that infringes upon the Intellectual Property Rights, portrait rights, privacy rights, honor, or other rights or interests of the Company, an Event Participant, another Customer or any other third party (including any act that directly or indirectly provokes such infringement);
 2.act that is related to criminal behavior or act that is contrary to public order and morals;
 3.act that is in violation of laws or in breach of the internal rules of the Company or the industry organization with which the Customer is affiliated;
 4.act of falsifying information that could be used in relation to the Service;
 5.the use of the Service as to develop or operate the same or resembling service, or to conduct other resembling-actions for the purpose of such, or to conduct research for the purpose mentioned above;
 6.act that may interfere with the operation of the Service by the Company; or
 7.any other act deemed inappropriate by the Company.

 

Article 9 (Discontinuation, etc. of Service)

1. When corresponding to any of the following cases, the Company may suspend or discontinue all or a part of the use of the Service without any prior notice to the Customer; provided, however, that, when the period of unavailability of the Service will be long-term, the Company shall endeavor to notify the Customer in advance, or notify the Customer ex-post facto:
 1.the Company is to perform regular or emergency inspection or maintenance of the computer system used for the Service;
 2.computers or communication lines become unavailable due to an incident;
 3.the Company is unable to operate the Service due to fires, blackouts, calamities or other force majeure events; or
 4.the Company otherwise determines that the Service needs to be discontinued or suspended.
2. The Company may terminate the provision of the Service due to reasons of the Company. In the foregoing case, the Company shall notify the Customer to such effect in advance.
3. The Company shall not be liable in any way for any damage suffered by the Customer due to the measures taken by the Company pursuant to this article.

 

Article 10 (Responsibilities of Equipment)

1. The Customer shall prepare and maintain, at its own cost burden and responsibility, any computer, software and other equipment, communication lines and other communication environment required for receiving the provision of the Service.
2. The Customer shall take, at its own cost burden and responsibility, security measures for preventing the infection of computer viruses, unauthorized access and information leakage according to its usage environment of the Service.

 

Article 11 (Ownership of Rights)

1. All ownership and Intellectual Property Rights related to the Company’s Website, the Service and EventHub belong to the Company or the person that granted a license to the Company, and, unless expressly provided for herein, the license of the Service based on the registration set out in these Terms of Service does not imply the transfer or licensing of the Intellectual Property Rights of the Company or the person that granted a license to the Company in relation to the Company’s Website, the Service or EventHub. Irrespective of the reason, the Customer must not conduct any act (including without limitation disassembly, decompilation and reverse engineering) that may infringe upon the Intellectual Property Rights of the Company or the person that granted a license to the Company.
2. The Company may use, according to the method that is compliant with the purpose of use of the Company’s Privacy Policy (https://eventhub.jp/terms-of-service/), contents of chats, frequency of chats, chat history, profile viewing and all other information (“Company-Acquired Information”) acquired by the Company through use of EventHub by the Event Participants and use of the Service by the Customer. Furthermore, the Customer may at any time view the basic access information from the management screen. The Company may digitize any and all information acquired by the Company in relation to the use of EventHub or use of the Service, including the Company-Acquired Information, for statistical analysis, improvement of the Service and advertisement in addition to the foregoing use by the Company, and share the digitized information with the Customer. The Company may use the digitized information at its own discretion according to a method which cannot identify specific individuals, as well as share the same with a third party deemed required by the Company for achieving the purpose.
3. Even when the Company had been storing the Company-Acquired Information for a given period of time for the operation of the Service, the Company is not obligated to store such Company-Acquired Information.

 

Article 12 (Cancellation of Registration, etc.)

1. If the Customer corresponds to any of the following items, the Company may temporarily suspend the use of the Service by the Customer or cancel the registration of the Customer without requiring any prior notice or formal demand:
 1.the Customer delays payment of the service fee set out in Article 6 or otherwise breaches any provision of these Terms of Service;
 2.it is discovered that the Registration Information contains false information;
 3.the Customer used, or attempted to use, the Service for a purpose or according to a method which may cause damage to the Company, an Event Participant, another Customer or any other third party;
 4.the Customer interferes with the operation of the Service, irrespective of the means thereof;
 5.the Customer suspends payment of falls into a state of insolvency, or a petition is filed against the Customer for commencement of bankruptcy proceedings, commencement of civil rehabilitation proceedings, commencement of corporate reorganization proceedings, commencement of special liquidation or commencement of procedures similar thereto;
 6.the Customer dishonors a bill or a check drawn or underwritten by the Customer, or receives a disposition by suspension of business of a clearinghouse or is subject to any other similar measures;
 7.a petition is filed against the Customer for attachment, provisional attachment, provisional disposition, compulsory execution or public auction;
 8.the Customer receives a disposition for failure to pay taxes and public dues;
 9.the Customer passes away or receives a ruling for commencement of guardianship, commencement of curatorship or commencement of assistance;
 10.the Customer does not use the Service for six (6) months or longer, and fails to respond to any communication from the Company;
 11.the Customer corresponds to any item of Article 3, Paragraph 3; or
 12.the Company otherwise determines that the continuation of the Customer’s registration is inappropriate.

2. If the Customer corresponds to any item of the preceding paragraph, the Customer shall automatically forfeit its benefit of time regarding all debts borne against the Company, and must immediately pay all such debts to the Company.
3. The Company may cancel the registration of the Customer by notifying the Customer at least thirty (30) days in advance according to the Company’s prescribed method.
4. The Company shall not be liable in any way for any damage suffered by the Customer due to the measures taken by the Company pursuant to this article.
5. If the registration of the Customer is cancelled pursuant to this article, the Customer shall return, destroy or otherwise dispose any software, manual or any other item related to the Service provided by the Company according to the instructions given by the Company.

 

Article 13 (Disclaimer of Warranty and Exemption of Liability)

1. The Company does not offer any kind of warranty regarding the Service and EventHub. The Service and EventHub will be provided on an as-is basis, and the Company does not in any way warrant the fitness for a particular purpose, commercial usefulness, completeness or continuity of the Service and EventHub.
2. Even when the Customer obtains, whether directly or indirectly from the Company, any kind of information related to the Service, EventHub, Company’s Website, another Customer of the Service or any other matter, the Company does not offer any kind of warranty to the Customer beyond the subject matter prescribed in these Terms of Service.
3. The Customer shall examine whether or not its use of the Service will be in violation of laws or breach of internal rules of industry groups applicable to the Customer under its own responsibility and cost burden, and the Company does not in any way warrant that the Customer’s use of the Service is compliant with laws or internal rules of industry groups applicable to the Customer.
4. Any transaction, communication or dispute arising between the Customer and an Event Participant, another Customer or any other third party in relation to the Service or the Company’s Website shall be handled and resolved under the Customer’s responsibility, and the Company shall not be responsible in any way for such matters.
5. The Company shall not be liable in any way for compensating any damage suffered by the Customer due to the suspension, discontinuation, termination, unavailability or change of the Service by the Company, deletion of erasure of the Customer’s message or information by the Company, cancellation of the Customer’s registration by the Company, loss of data or malfunction of damage of equipment resulting from the Customer’s use of the Service, or any other damage suffered in relation to the Service.
6. Even when a link from the Company’s Website to another website or a link from another website to the Company’s Website is being provided, the Company shall not be responsible in any way, irrespective of the reason, for any website other than the Company’s Website and any information obtained therefrom.
7. The Company will not be liable in any way for any damage suffered by the Customer in relation to the Service. Even in cases where the Company bears liability for damage against the Customer based on the application of the Consumer Contract Act or any other reason, the Company’s liability for damage shall be capped at the total amount of the service fee for the Service that the Company actually received from the Customer in the past period of six (6) months reckoned from the time that the cause of such damage occurred.

 

Article 14 (User’s Liability for Damages, etc.)

1. If the Customer causes damage to the Company as a result of breaching these Terms of Service or in relation to the use of the Service, the Customer must compensate such damage suffered by the Company.
2. If the Customer receives a complaint from an Event Participant, another Customer or any other third party, or a dispute arises between the Customer and an Event Participant, another Customer or any other third party, in relation to the Service or EventHub, the Customer shall immediately notify the details thereof to the Company, handle such complaint or dispute at the Customer’s cost burden and responsibility, and report the progress and results thereof to the Company when requested by the Company.
3. If the Company receives any kind of claim from an Event Participant, another Customer or any other third party on grounds of infringement of rights or other reasons in relation to the Customer’s use of the Service, the Customer must compensate the amount that the Company was forced to pay to the third party based on such claim; save for cases where such claim was due to reasons attributable to the Company.
4. When the Customer is an agent, the Customer represents and warrants that the person to actually use the Service (“End User”) has agreed to these Terms of Service. Liabilities and responsibilities in cases where the End User breaches these Terms of Service shall be borne by the Customer.

 

Article 15 (Confidentiality)

1. The term “confidential information” as used in these Terms of Service means any and all information related to the Company’s technology, sales, business, finance, organization or other matters which was provided or disclosed to the Customer from the Company in writing, verbally or with a recording medium, or which became known to the Customer, in relation to the Service Agreement or the Service; provided, however, that the following information shall be excluded from confidential information: (1) information which had been public knowledge or had been in the Customer’s possession at the time such information was provided or disclosed by the Company or became known to the Customer, (2) information which became public knowledge by way of publication or other means due to reasons not attributable to the Customer after such information was provided or disclosed by the Company or became known to the Customer, (3) information which was lawfully acquired from a third party duly authorized to provide or disclose such information without having to bear any confidentiality obligation, (4) information which was independently developed by the Customer without depending on the confidential information, and (5) information which was verified by the Company in writing as not being confidential.
2. The Customer shall use the confidential information only for the purpose of using the Service, and shall not provide, disclose or divulge the Company’s confidential information to any third party without obtaining the Company’s written approval.
3. Notwithstanding the provisions of Paragraph 2 of this article, the Customer may disclose confidential information based on an order, demand or request under laws or from a court or government agency; provided, however, that, when the Customer receives such order, demand or request, the Customer must promptly notify the Company to such effect.
4. When the Customer is to replicate a document or a magnetic recording medium containing the confidential information, the Customer shall obtain the Company’s prior written approval, and strictly manage the replications pursuant to Paragraph 2 of this article.
5. At any time when requested by the Company, the Customer must promptly return or destroy the confidential information, as well as any document or any other recording medium describing or containing the confidential information and all replications thereof, according to the instructions given by the Company.

 

Article 16 (Public Announcement)

The Company may publicly announce all or a part of the Customer’s company name, case studies and status of use of the Service by other Customers or Event Participants on the Company’s Website, social media, broadcast, publication or any other medium to the extent required for the public announcement of utilization records, advertisement and promotion of use of the Service or EventHub, and the Customer agrees in advance of the foregoing public announcement.

 

Article 17 (Effective Term)

The Service Agreement shall come into effect on the day that the Customer’s registration based on Article 3 is completed, and continue to remain in force between the Company and the Customer until the day the Customer’s registration is cancelled or the day that the provision of the Service is terminated, whichever is earlier.

 

Article 18 (Amendment to these Terms of Service)

1. The Company may freely change the contents of the Service or EventHub.
2. The Company may amend these Terms of Service (including the rules and regulations related to the Service posted on the Company’s Website; hereinafter the same shall apply). The Company shall disclose on the Company website (https://eventhub.jp/terms-of-service-customer/ )the details of such amendment and the effective date prior to such effective date, and, after such disclosure, if the Customer uses the Service or fails to take steps for the cancellation within the period prescribed by the Company, the Customer shall be deemed to have agreed to the amendment of the Terms.

 

Article 19 (Communication/Notice)

Any inquiry related to the Service or any other communication or notice from the Customer to the Company, and any notice related to the amendment of these Terms of Service or any other communication or notice from the Company to the Customer, shall be made according to the method prescribed by the Company.

 

Article 20 (Assignment, etc. of these Terms of Service)

1. Without obtaining the prior written approval of the Company, the Customer may not assign or transfer to a third party, create security over, or otherwise dispose its status under the Service Agreement or the rights or obligations under these Terms of Service.
2. If the Company transfers the business of the Service to a third party (whether by way of business transfer, company split or any other method), the Company may assign, pursuant to such transfer, its status under the Service Agreement, rights and obligations under these Terms of Service, the Customer’s Registration Information and other customer information to the assignee, and the Customer agrees in advance to such transfer of this paragraph.

 

Article 21 (Entire Agreement)

These Terms of Service constitute the entire agreement between the Company and the Customer related to the matters included in these Terms of Service, and supersede any prior agreement, representation and understanding between the Company and the Customer, whether made verbally or in writing, related to the matters included in these Terms of Service.

 

Article 22 (Severability)

Even if it is determined that any provision of these Terms of Service or any part of such provision is deemed invalid or unenforceable based on the Consumer Contract Act or any other laws, the remaining provisions of these Terms of Service and the remaining parts of the provision in which a part thereof was deemed invalid or unenforceable shall continue to remain fully in force, and the Company and the Customer shall amend these Terms of Service to the extent required for causing such invalid or unenforceable provision or part to be lawful and enforceable, and endeavor to ensure the purpose of such invalid or unenforceable provision or part and effects which are legally and economically equivalent.

 

Article 23 (Surviving Provisions)

The provisions of Article 4, Paragraph 3, Article 5, Paragraph 3, Paragraph 5 and Paragraph 6, Article 6 (only when there is any outstanding payment), Article 7, Paragraph 2, Article 9, Paragraph 3, Article 10, Article 11, Article 12, Paragraph 2, Paragraph 4 and Paragraph 5, Article 13 to Article 16, and Article 20 to Article 24 shall continue to remain in force even after termination of the Service Agreement; provided, however, that Article 14 shall continue to remain in force only for a period of five (5) years after termination of the Service Agreement.

 

Article 24 (Governing Law and Competent Court)

These Terms of Service shall be governed by the laws of Japan, and any dispute arising out of or in connection with these Terms of Service shall be submitted to the Tokyo District Court as the competent court of agreed jurisdiction for the first instance.

 

Article 25 (Resolution through Consultation)

With regard to matters not prescribed in these Terms of Service or if doubts arise in the interpretation of these Terms of Service, the Company and the Customer shall promptly resolve such matters or doubts through consultation according to the principle of faith and trust.

[Amended on June 23, 2021]
EventHub Co., Ltd.
www.eventhub.jp